10. Lamborghini 8800 Sirocco: Harga £ 500


Lamborghini telah bekerjasama dengan Nokia untuk menyediakan telefon bimbit khas untuk pecinta pembuat kereta Itali itu. Telefon ini mempunyai simbol yang terkenal terukir di bahagian depan dan belakang telefon. Ini adalah model edisi terhad dan hanya 500 akan dibuat. Telefon ini juga dilengkapi dengan wallpaper Lamborghini,screen saver dan nada dering.



9. Bang & Olufsen Serene: Harga £ 675



Satu lagi perkongsian antara jenama mewah dan pengeluar telefon Bang & Olufsen dan Samsung ialah Serene yang dijual dengan harga £ 675. Ini mempunyai design ramping dengan motor built-in untuk membuka dan menutup telefon. Ada beberapa masalah design kerana anda perlu menggunakan pemutar skru untuk membuka bahagian bateri dan kad SIM.

8. The Gresso: Harga £ 1,000


Nampaknya telefon mewah menjadi lebih seperti aksesorie berbanding telefon yang biasa. The Gresso terbuat dari emas dan Afrika Blackwood dan akan datang dalam lima model. Telefon ini telah direka oleh designer Itali terkenal. Syarikat daripada Rusia ini juga mempunyai model lain yang diperbuat daripada kulit buaya.

7. Mobiado Professional EM: Harga £ 1,027



Satu lagi telefon yang diperbuat dari kayu mewah telah memasuki pasaran dengan butang titanium dan sejumlah fungsi seperti kamera, radio FM dan kemampuan Bluetooth. Telefon ini hanya terdapat 200 buah sahaja di dunia ini.

6. Nokia 8800 Gold Edition: Harga £ 1,500


Nokia telah melancarkan versi emas 24 karat untuk model 8800. Telefon edisi emas ini dilengkapi dengan kamera, radio dan pemain MP3. Selain itu, telefon ini juga mempunyai kotak edisi terhad.

5. Motorola V220 Edisi Terhad: Harga: £ 28,000


Motorola juga telah memutuskan untuk menerbitkan telefon bimbit milik mereka yang ultra mahal. Mereka menugaskan seorang pereka berlian yang dikenali sebagai Peter Aloisson dari Austria. Telefon ini mempunyai 1,200 berlian dan butang yang diperbuat dari emas 18 karat.

4. Vertu Diamond: Harga £ 50,000


Vertu merupakan sebuah syarikat yang berpusat di Inggeris yang pakar dalam pembuatan telefon bimbit mewah. Vertu Diamond adalah salah satu telefon yang terbuat dari platinum dan bertatahkan dengan berlian. Hanya 200 buah sahaja yang telah dibuat.

3. Sony Ericsson Black Diamond: Harga £ 162,000


Hanya 5 dari telefon ini telah dibuat. Ianya adalah Windows Mobile dengan WIFI, kamera dan kad memori SD untuk menyimpan gambar dan media lain. Jaren Goh yang merupakan syarikat desain yang berpusat di Singapura mencipta telefon yang diperbuat daripada pelbagai bahan, termasuk berlian, titanium dan polycarbonate.

2. Vertu Signature: Harga £ 167,000


Telefon Vertu kali ini direka oleh Boucheron dari Perancis. Telefon khas ini mempunyai satu buah pir berlian dipotong bersama-sama dengan dua mata zamrud dan 439 batu ruby. Hanya 8 sedang dibuat dan jika anda tidak mampu membayar 167.000,ada versi yang lebih murah tersedia tanpa batu rubi di hanya £ 62.000.

1. GoldVish: Harga £ 540,000



Telefon paling mahal di dunia adalah GoldVish. Ini adalah dari salah satu yang mempunyai 120 karat luar biasa bernilai VVS-1 berlian kelas yang high yang sangat tinggi. Emmanuel Gueit merasa senang merancang telefon ini yang biasanya desain jam tangan untuk hidup. Spesifikasi telefon termasuk radio dan memori 2GB untuk media simpanan. Telefon telah dibeli oleh seorang pengusaha Rusia untuk isterinya.

JK: kalau mahal tapi function tak canggih pon tak best jugak kan? :)